Leila Samarrai: Testament Borisa K.

Testament_de_Napoléon_Ier._Page_5_-_Archives_Nationales_-_AE-I-13-21a„Dragi moji, odlazim sa ovoga sveta, sa ili bez megafona u ruci. U životu nisam postigao jednu jedinu stvar koju sam želeo, a to je komunikacija sa ženom, i to ona telepatskog tipa. Imao sam dosta poznanika sa kojima sam se družio, poput Frosta, Tenesija, Čehova, Mersoa, a nateraše me da se družim i sa Harmsom kojeg nikako nisam voleo.

Život me je mučio i gazio, sve dok nisam postao preumoran da bih umro. Pre početka rata, sredio sam sve svoje poslove i posvetio se razmišljanju. Tako sam dospeo i na Mars, gde sam se susreo sa Harmsom koji me je verovatno još sa Zemlje sledio, skakutajući po neobičnom reljefu planete, sa kartama za tablić u ruci, nagovarajući me da odigramo jednu partiju… Sakrio sam se u jedan krater, sačekavši da ga peščana oluja odnese dođavola.

Pomislio sam da je rat u poređenju sa ovim kao Raj spram Purgatorijuma. Tokom rata beše strahotno, ali snalazio sam se na Marsu odakle sam drugovima saborcima na Zemlji mahao američkom zastavom mejd in čajna.

Još u ranoj mladosti bavio sam se muzikom, pa sam odlučio da, na najdražem mi delu planete, kraj jedne mrtve stene odsviram poslednju svirku. Sad, nakon rata, želim da se posvetim duhovnom miru i spokoju, da koliko–toliko uživam u ovih sedam minuta koliko mi je ostalo.“

Boris K. pripali tompus i pribeleži:

„Juče sam podneo zahtev za hitnu i neodložnu smrt. Poverio bih to advokatima, ali košta, pa sam i to morao sam.“

Ustade iz stolice, prenese pepeljaru na staklenu vitrinu, ubaci kasetu i odsluša trominutni Šopenov valcer. Ostalo je pitanje, šta činiti sa preostala četiri minuta? Nakašljao se, ugasio tompus i legao da spava.

Ovaj unos je objavljen pod Književnost, Priče, Proza. Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

